2011

Here we come!

Bättre än så får man inte med en mobilkamera!

Gårdagens stora händelse förutom att Jan Malmsjö räknade ned de sista 20 sekunderna på ungefär 8 var givetvis Sverige-Canada.

Vilken insats!! 5 stjärnig och den stora hjälten var 

Patrik "Sillen" Cehlin gjorde ju en skaplig kvittering!

Sett till matchbilden borde Sverige vunnit med typ 6-3. Lehner fick ju såklart en hel del kritik men nu ska jag kliva in å försvara, första målet= inget att göra åt, tredje målet=inget att göra åt, fjärde målet=inget att göra åt, femte målet=kan tas men absolut inget han kan lastas åt. Andra målet är ju givetvis en tavla men även målvakter måste få göra misstag, och visst såg han darrig ut ett par minuter efter men vem skulle inte göra de med den starten. De blir ju så att en målis som gör en tabbe får mer skit än en forward som missar en given målchans, detta är en av tjusningarna med målvaktsspelet men såga inte en goalie så fort de blir ett misstag.

Förresten kan vi ta upp detta med målvaktstabbar, detta kommer låta lite märkligt men det är enklare att göra en rejäl groda på ett riktigt enkelt skott än ett halvsvårt. Vid riktigt enkla räddningar kan det hända att tankarna hinner dra iväg på nästa situation innan man utfört räddningen och vips så händer de som inte ska kunna hända.

Man börjar fundera på vart man ska göra av bollen/pucken efter att man räddat den å då kan de hända. Alternativet är att man missbedömmer farten på skottet så att det helt enkelt är betydligt lösare än man ser å vips så dyker pucken/bollen lite lite mer än man trott å så står man där med en "tavla".

De är såna här saker som gör att målvakter oftast är som bäst vid 30+ till skillnad från de flesta utespelare som är som bäst strax under 30 skulle jag tro. Finns ju många målvakter som är som bäst mellan 35-40 t o m.

Nu har ju Sverige ett riktigt intressant läge med en semi mot Finland/Ryssland där jag tror Finland överraskar. I den andra semin blir det Canada-USA å där lägger jag min röst på USA! Lite synd att man börjar 06 denna veckan.

Missa inte Celtic-Rangers på tv 4 sport imorgon med Freddie Ljungberg på planen, jag var tänkt att uttala mig om faktumet att det har börjat spekulerats om en landslagsplats för honom men låt oss se morgondagens drabbning innan domen kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0